03:47 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت اجاره

افزایش ۴ درصدی مستاجرها طی پنج سال
پایگاه خبری راد: آمار مستاجرها از ۲۶.۶ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۳۰.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است.
اجاره خانه با سکه طلا؟
پایگاه خبری راد: اجاره‌بهای سکه‌ای پدیده تازه بازار مسکن در تهران است که مستاجران را با چالشی تازه روبه‌رو کرده است.
مالیات می‌تواند سیاستی برای کنترل اجاره بها باشد
پایگاه خبری راد: نایب رییس کمیسیون عمران اظهار کرد: دولت با ابزار مالیات و استفاده از قانون مالیات بر درآمد می‌تواند به مستاجرین کمک کند تا دیگر شاهد افزایش اجاره بها به صورت غیرکنترل شده نباشیم.
قیمت مسکن در تبریز افزایش چشمگیری نداشته است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز وضعیت قیمت مسکن و اجاره‌بها در تبریز را تشریح کرد.
افزایش اجاره سالیانه حداکثر تا ۱۰ درصد
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به معاون اول رییس جمهور چهار پیشنهاد برای حمایت از مستاجران ارایه کرد؛ یکی از راهکارها این است که اجاره بها در زمان تمدید قرارداد حداکثر۱۰ درصد افزایش یابد.
تعهد وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی برای ساخت مسکن حمایتی برای کارگران
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از «قرار و تعهدی» خبر داد که بر آن اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در پروژه‌ای مشترک موظف به ساخت مسکن حمایتی و اجتماعی برای کارگران و اقشار مستضعف شده‌اند.
بازیگران رهن کامل در بازار اجاره + قیمت
پایگاه خبری راد: مالکان واحدهای کمتر از ۵ سال ساخت، نیمی از خانه‌های رهن کامل را در بازار اجاره تیرماه شهر تهران تشکیل داده‌اند.
قیمت مسکن به اندازه رشد ارز بالا نمی‌رود
پایگاه خبری راد: مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور تامین مالی گفت: بازار مسکن قطعا از افزایش نرخ ارز تاثیر گرفته اما این افزایش، سقف دارد و قیمت مسکن با شدتی که در بازارهای موازی داشتیم، افزایش پیدا نمی‌کند.
احتمال تعدیل بازار اجاره+ قیمت
پایگاه خبری راد: سمت عرضه در بازار اجاره تلاش دارد فاصله‌ی نرخ اجاره را با تورم و رشد بازارهای موازی پر کند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد مقاومت طرف تقاضا این بازار را به سمت تعدیل قیمت‌ها سوق می‌دهد.
نشانه‌های افت معاملات مسکن
پایگاه خبری راد: با این‌که هنوز آمار رسمی اعلام نشده، بر اساس اطلاعات سامانه‌های ملکی، بازار مسکن که در اردیبهشت ماه با پرش قیمت مواجه شده بود در خردادماه ۱۳۹۷ دچار افت ۶۶ درصدی معاملات نسبت به ماه قبل شده است.
عطش بازار اجاره در تابستان+ نرخ‌ها
پایگاه خبری راد: با شروع فصل تعطیلات، جنب‌وجوش در بازار اجاره آغاز شده و این بازار تحت تاثیر پنج عامل در مسیر تنش قرار دارد.
گشت و گذاری در آشفته بازار مسکن
پایگاه خبری راد: فصل نقل و انتقال مستاجرین فرارسیده است؛ هوا که داغ می‌شود بازار اجاره مسکن هم داغ می‌شود؛ هر سال اکثر آنهایی که اجاره‌نشین هستند قصد می‌کنند چند متری به خانه اجاره‌ای خود اضافه و به خانه‌ای بزرگتر در منطقه‌ای بهتر نقل مکان کنند اما گویا امسال قضیه برعکس است و تازه اول آوارگی و دردسر مستاجرینی است که باید روی تمام برنامه‌های خود خط بکشند و فعلاً رویای صاحبخانه را تعبیر کنند که چند برابر مبلغ سال گذشته را طلب می‌کند.
پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان مسکن تسهیل شود
پایگاه خبری راد: دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور با بیان این‌که پرداخت تسهیلات برای حوزه تولید تسهیل‌ شود، گفت: علی‌رغم آنکه بخش خصوصی تلاش کرده تا وارد بازار مسکن شود و مخاطرات تولید را پذیرفته است اما متاسفانه منابع مالی خوبی برای تولید مسکن فراهم نشده است.
حرارت مستاجران فروکش کرد+ نرخ اجاره
پایگاه خبری راد: رقابت بین مستاجران بر سر واحدهای مسکونی مورد پسند آنها منجر به رشد ناگهانی اجاره بها در بعضی محله‌های پایتخت طی تابستان گذشته شد؛ رشدی که به عنوان پیش‌درآمد رونق مسکن خود را نشان داد و با این‌که در شروع مهرماه فروکش کرد قیمت اجاره را بالا نگه داشت.
متوسط نرخ اجاره مسکن در هر متر مربع + نمودار
پایگاه خبری راد: متوسط اجاره بهای مسکن شهر تهران در زمستان سال گذشته حدود ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر متر مربع بوده است.
صفحه قبل | صفحه بعد